КОНКУРС ЗА НАЗНАЧАВАНЕ НА СЪДЕБЕН СЛУЖИТЕЛ НА ДЛЪЖНОСТТА "СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР"
ОБЯВА
На основание заповед №РД–13–077 от 22.03.2022 г. на административния ръководител-председател на Районен съд – Балчик се обявява конкурс за заемане на 1 (една) свободна щатна бройка за длъжността „Съдебен секретар ”.
Кратко описание на длъжността: Съдебният секретар изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в съдебни заседания; изготвя и прилага към делото протоколи от съдебните заседания; подготвя формуляри, графици, отчети и др. документи; поддържа календара на откритите заседание за съответния състав изпълнява други задължения, възложени от председателя на съда и административния секретар (подробно описание се съдържа в длъжностната характеристика за длъжността).
Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността: Кандидатите трябва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл. 107а от Кодекса на труда, чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт и чл. 136 от Правилника за администрацията в съдилищата и да не са налице обстоятелствата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ към момента на назначаване; да има завършено средно образование.
Специфични изисквания за заемане на длъжността “ Съдебен секретар ”:
* Отлично владеене на десетопръстна система за писане на кирилица с клавиатурна подредба по БДС, машинописна квалификация за придобита компютърна грамотност; *Отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация, по общи деловодни техники, съвременни офис процедури; *Умения за работа със стандартно офис оборудване; * Умения за работа с граждани и в екип; * Отлични познания и умения за текстообработка с MS Word; * Организационни и комуникативни умения; * Общи познания относно работата на съдебната администрация, регулиращи дейността на органите на съдебната власт - ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители, други нормативни актове, имащи пряко отношение към извършваната от служителя работа; * Лични делови качества: опит при работа с документи и кореспонденция; отлични комуникационни, организационни и лични качества; отлични умения за работа в екип; притежание на необходимите нравствени и професионални качества – дискретност, изпълнителност, отговорност, инициативност, способност за решаване на конфликтни ситуации.
Минимален размер на основната заплата за длъжността „Съдебен секретар“ е 827 лв., с минимален ранг V-ти 60 лв. и за придобит трудов стаж и професионален опит.
Начин на провеждане на конкурса:
Първи етап – подбор по документи, разглеждане на документите на кандидатите и допускането им до следващите етапи на конкурса. Втори етап – практически изпит –проверка на компютърните и машинописни умения на кандидатите (диктовка на текст и съставяне и оформяне на писмо). Трети етап – събеседване с кандидатите, който ще се проведе, чрез задаване на еднакви за всички кандидати въпроси, предварително подготвени от комисията. До ІІІ етап се допускат кандидати, получили оценка от II етап не по-малко от Мн. добър (4.50). До класиране се допускат получилите общ бал – средна оценка от втори и трети етап не по-ниска от Мн. добър (4,50).
Необходими документи, които следва да бъдат представени лично от кандидата за длъжността „Съдебен секретар“ или чрез пълномощник (представя се пълномощно):
- Писмено заявление за участие в конкурс – по образец;
- Автобиография – тип CV – подписана от кандидата;
- Декларация по чл. 340 а, ал. 1 от Закона за съдебната власт /по образец/;
- Декларация по чл. 340 а, ал. 2 от Закона за съдебната власт – по образец;
- Декларация от кандидата за липса на обстоятелства по чл. 107 а, ал.1 от КТ;
- Актуално свидетелство за съдимост – оригинал;
- Медицинско свидетелство за започване на работа – оригинал;
- Документ, че лицето не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред – оригинал;
- Копия от документи за придобита образователно – квалификационна степен (заверени за вярност от кандидата);
- Копия от документи, удостоверяващи професионалния опит (заверени за вярност от кандидата);
- Декларация/съгласие за обработване на лични данни – по образец;
- Пълномощно за подаване на документи (в случай, че това не се прави лично от кандидата);
По преценка на кандидата могат да се подават и други свидетелства, сертификати и документи, които доказват квалификацията и уменията му за обявената длъжност, препоръки от предишни работодатели. Документите по образец следва да бъдат изтеглени от интернет страницата на съда в секция „Обяви и конкурси“ и коректно попълнени.
Срок на подаване на документи – 30 календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата в централен ежедневник.
При подаване на документите на кандидатите ще се предоставя типовата длъжностна характеристика за длъжността. Получаването на длъжностната характеристика следва да се удостоверява писмено от кандидата/пълномощника в заявлението за участие в конкурса.
Място за подаване на документите за участие: служба „Регистратура" при Районен съд – Балчик, град Балчик, ул. „Стара планина“ № 2, етаж 1 стая 114, всеки работен ден от 8:30 ч. до 17:00 ч.
Подаването на документите се извършва лично или чрез пълномощник (представя се пълномощно).
Общодостъпните места, на които ще се обявяват съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на партерния етаж на Съдебната палата - Балчик и електронната страница на Районен съд – Балчик - balchik-rs.justice.bg, в секция „Обяви и конкурси“.
Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати ще бъдат поставени на посочените общодостъпни места не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса. В списъка на допуснатите кандидати ще се посочат датата, началния час и мястото на провеждане на втория и третия етап от конкурса.
Информираме Ви, че данните които доброволно ни предоставяте, са лични данни и попадат под специална защита по смисъла на Закона за защита на личните данни. Районен съд – Балчик се задължава да ги съхранява и да не ги разпространява под каквато и да е форма.
(Обявата е публикувана на 28 март 2022 г. във в-к България Днес, бр. 73 (3273), Година Х )